The anger made me deaf.

Jag satt och tittade igenom några gamla cosmopolitan när jag solade, som bara legat nu över ett år. Det fanns flera repotage om kvinnor som blivit misshandlade av sina män, om deras rädlsa för att fly, och tillslut deras flykt. De flesta handlade om att dom inte lämnade mannen för att de var rädda, för att de inte hade någon att vända sig till. Att de hade stött bort deras släktingar och alla som de hade kontakt med innan, att de blivit väldigt isolerade från deras omgivning.
Men ett repotage skiljde sig från de andra, där sa hon: "Jag lämnade inte min man för att jag älskade honom så, det kostade nästan mitt liv". Hon hade folk som skulle stöttat henne och allting. Det visste hon också om, men hon stannade kvar för att hon älskade honom så, och det gör mig så sjukt arg. Det hade tydligen börjat med att mannen anklagade henne för att vara otrogen, (vilket hon såklart inte hade varit) han började bryta ner henne med ord som "din äckliga hora" och liknande. Sen kom slag på slag tills hon låg på golvet och inte vågade röra sig utifall han skulle bli sur och slå henne igen. Dagen efter så kom såklart det här, "Älskling, jag ska aldrig göra om det, jag älskar dig, hit och dit". Så hon stannade kvar, och misshandlingen hände fler gånger. Men hon älskade ju honom och var ju så kär så hon lämnade honom inte. Hon stannade kvar hos honom tills hon hamnade på sjukhus för att hon var så svårt misshandlad med inre blödningar och liknande.

Jag kan inte förstå, hur kvinnor kan stanna kvar utav den anledningen! Det är en annan sak om man inte kan komma ifrån. Men att man stannar kvar för att man älskar någon, jag menar det är ju absolut inte värt att slösa bort sitt liv till någon som slår en. Och det är väldigt sällan det bara händer en gång. Tänk på det..

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fyfan =O, vilka sjuka människor!

2008-04-23 @ 18:58:04
URL: http://sossia.blogg.se
Postat av: Sara

Tell me about it.. =S

2008-04-23 @ 19:33:31
URL: http://esaera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0